Rozważasz otwarcie biznesu gastronomicznego? Sprawdź, dlaczego warto postawić na otwarcie kiosku gastronomicznego z kurczakiem w panierce. Wyjaśnimy na czym polega fenomen popularności kurczaka w panierce. Podpowiemy jak stworzyć atrakcyjne menu oparte na chrupiącym kurczaku. I doradzimy, jakie wybrać opakowania gastronomiczne – kubełki na kurczaki, opakowania na wrapy czy koperty na frytki. Z taką porcją wiedzy Twoja budka gastronomiczna z kurczakiem szybko zacznie przynosić satysfakcjonujące zyski!
Budka gastronomiczna – pomysł na opłacalny biznes gastronomiczny
Budka gastronomiczna to niewielki lokal, najczęściej z oknem podawczym, przystosowany do prowadzenia w nim działalności gastronomicznej. Budka świetnie sprawdzi się jako mała lodziarnia, burgerownia, naleśnikarnia czy fast food. Przygotowywane w niej dania serwowane są na wynos.
Budka gastronomiczna nazywana jest często kioskiem lub pawilonem gastronomicznym, natomiast mobilna budka gastronomiczna – foodtruckiem. Zarówno stojąca budka gastronomiczna, jak i przyczepa gastronomiczna wpisują się w formułę street foodu i cieszą niesłabnącą popularnością.
Budka gastronomiczna z fast foodem
Budka gastronomiczna to idealny rodzaj lokalu do serwowania dań typu fast food. Jako producent panierki do kurczaka śledzimy trendy małej gastronomii i obserwujemy nieustanny wzrost zainteresowania otwieraniem małej gastronomii serwującej kurczaka w panierce. Powodów jest kilka.
Popularność dań z kurczaka
Dlaczego warto inwestować w sprzedaż kurczaka w panierce? Po pierwsze dlatego, że jest bardzo łatwy w przygotowaniu – zwłaszcza gdy korzystamy z gotowej panierki do kurczaka. Po drugie, na bazie kurczaka można w łatwy sposób przygotować wiele różnych dań. Po trzecie, dania z kurczaka są bardzo popularne i lubiane przez wszystkie grupy wiekowe klientów.
Kurczak smakuje zarówno dorosłym, jak i dzieciom. Świetnie sprawdza się jako przekąska oraz jako danie główne. Idealnie smakuje sam, jak z dodatkami – pieczywem, warzywami, sosami. Popularność dań z kurczaka to zdecydowanie jeden z najważniejszych powodów, dla których warto postawić na ten rodzaj biznesu gastronomicznego.
Niskie koszty
Budka gastronomiczna z wyposażeniem – niezależnie czy wynajęta, czy kupiona na własność, to zdecydowanie niższy koszt niż inwestycja w lokal gastronomiczny z przestrzenią do zjedzenia na miejscu. Poza niższymi kosztami inwestycyjnymi znacznie niższe są także koszty prowadzenia takiego biznesu: wynajmu miejsca, czynszu, wyposażenia czy utrzymanie personelu.
Elastyczność prowadzenia biznesu
Elastyczność to kolejny powód, dla którego warto postawić na ten rodzaj biznesu. Budka gastronomiczna (a zwłaszcza mobilna budka gastronomiczna) daje możliwość wyboru lokalizacji, co jest kluczowe dla pomyślności naszych działań. Dobrze wybrane miejsce, w którym pojawimy się z ofertą gastronomiczną, to klucz do sukcesu.
Prowadzenie własnej budki gastronomicznej pozwala na elastyczność pracy – sami ustalamy godziny otwarcia, menu i całość oferty. Elastyczność tego biznesu pozwala nam na dopasowanie się do potrzeb klienta i przygotowanie propozycji, które na nie odpowiadają.
Atrakcyjne menu – atrakcyjny zysk
Dzięki temu, że panierowane kawałki kurczaka świetnie się komponują z różnymi dodatkami, na jego bazie można przygotować wiele apetycznych dań. Kurczak w panierce doskonale sprawdzi się jako dodatek do burgera czy wrapa. Wystarczy dodać do niego samodzielnie przyrządzony sos, liść sałaty, kilka plastrów świeżego ogórka, czerwonej cebuli i pomidora, odrobinę sera cheddar. Tak przygotowana tortilla lub hamburger będą nie tylko skutecznie zaspakajały głód, ale także pysznie smakowały i atrakcyjnie wyglądały. Kurczak w amerykańskim stylu to także świetny dodatek do sałatki z kurczakiem, kanapek na ciepło czy chicken dogów.
Popyt na street food
Otwarcie punktu gastronomicznego ze street foodem to strzał w dziesiątkę. Doświadczenia, które zdobyliśmy podczas pandemii COVID-19, pokazują jak bardzo zmieniają się trendy gastronomiczne i utwierdzają w przekonaniu, że oferta gastronomiczna na wynos to podstawa. Lokale, które oferowały jedzenie tylko miejscu w większości nie przetrwały lock downu. Część z nich nie była w stanie serwować swoich dań na wynos – potrawy były problematyczne w pakowaniu oraz dowozie. Dania na bazie kurczaka doskonale sprawdzają się w transporcie. Nie sprawiają kłopotu w zapakowaniu, nie tracą na jakości podczas transportu. Zwłaszcza, gdy postawimy na odpowiednie opakowania gastronomiczne.
Opakowania gastronomiczne idealne na wynos
Jak zapakować dania na wynos, by nie ucierpiały w transporcie i dotarły do klienta w nienaruszonym stanie? Najlepiej skorzystać z opakowań gastronomicznych, wykonanych z trwałego materiału, odpornego na uszkodzenia, a jednocześnie bezpiecznego dla środowiska. Trafnym wyborem będą więc papierowe opakowania dla gastronomii – tekturowe kubełki na kurczaki, pudełko na burgera czy papierowe opakowania na frytki.
Opakowania wykonane z wysokiej jakości tektury przeznaczone do samodzielnego złożenia zajmują niewiele miejsca i są wygodne w przechowywaniu. A to niezwykle ważne, gdy prowadzimy budkę gastronomiczną, w której każdy centymetr wolnej przestrzenie jest na wagę złota. Warto także zwrócić uwagę na aspekt estetyczny. Opakowania mogą także pełnić funkcję promocyjną – kolorowe nadruki na opakowaniach Holly Powder z pewnością się wyróżniają spośród innych typowych tekturowych opakowań na wynos.
Mała budka gastronomiczna – pozwolenia
Otwarcie małej gastronomii wiąże się z uzyskaniem pozwoleń na prowadzenie takiej działalności. O jakich formalnościach należy pamiętać?
- formalności związane z prowadzeniem działalności gospodarczej – wniosek do CEiDG można złożyć nawet przez internet!
- formalności związane z prowadzeniem działalności usługowej – w zależności od tego, na jaką formę działalności się zdecydujesz – stacjonarną, czy mobilną powinieneś zgłosić się do urzędu trzymającego pieczę nad danym terenem w celu uzyskania niezbędnych pozwoleń i wniesienia wymaganych opłat
- formalności związane z wymogami sanitarnymi – spełnienie wymogów sanitarnych (np. dostosowanie przestrzeni, urządzeń i akcesoriów do kontaktu z żywnością, dostęp do ciepłej i zimnej wody, obecność umywalki i zlewozmywaka, wyposażenie lokalu w antypoślizgowe powierzchnie, dostęp do toalety i miejsce do przechowywania odzieży wierzchniej personelu, itd.) w celu uzyskania pozwolenia od sanepidu na prowadzenie działalności gastronomicznej.
Opłacalny biznes – pawilon gastronomiczny
Własna mała gastronomia to dla wielu spełnienie wielkiego marzenia. Pawilon gastronomiczny z wyposażeniem to pomysł, który z powodzeniem realizuje pan Rafał z Kędzierzyna-Koźla. Zapytany o cenne wskazówki dla osób otwierających małą gastronomię, mówi:
„Budka gastronomiczna z wyposażeniem, która posiada dobrą lokalizację daje ogromne możliwości. W mobilnej przyczepie czy stacjonarnym kiosku można przygotować wiele dań, które świetnie wpisują się w street food – od sprzedaży lodów, przez serwowanie naleśników, burgerów po dania z różnych zakątków świata. Jedzenie na ulicy, w drodze do pracy, podczas zwiedzania miasta jest niesamowicie popularne, dlatego polecam ten rodzaj działalności. Ja w swojej ofercie mam dania na bazie kurczaka. W Polsce nadal jest niewielka konkurencja, kurczaka każdy lubi, łatwo go przyrządzić, a dania są łatwe w dostawie. ”
Jak widać, otwarcie budki gastronomicznej z kurczakiem to opłacalna inwestycja, która może przynieść nie tylko zyski, ale także satysfakcję z prowadzenia własnego biznesu.