Co zrobić, aby zwiększyć zamawianie jedzenia online z Twojego lokalu? Wystarczy kilka zmian, by znacznie podnieść ilość składanych online zamówień. Sprawdź, co poprawić, co zmienić, jakie rozwiązania wprowadzić (np. jakie opakowania do burgerów wybrać), by zamawianie jedzenie z dowozem było dla Twoich klientów atrakcyjną opcją, a dla Ciebie źródłem satysfakcjonujących dochodów.
Zamawianie jedzenia online – dlaczego jest takie ważne?
Każdy, kto w obecnych czasach prowadzi lokal gastronomiczny, z pewnością obserwuje zwiększone zainteresowanie zamawianiem jedzenia na wynos lub z dostawą do domu. Trend, który zintensyfikował się w czasach lockdownu, trwa nadal i nic nie wskazuje na to, by miał minąć. Wręcz przeciwnie, coraz częściej łączymy przyjemność jedzenia dań z restauracji z komfortem bycia w domu, relaksowania się na własnej kanapie i spędzania czasu w domu z bliskimi. W tej sytuacji zadbanie o wygodne zamawianie jedzenia z dowozem zdaje się być dla właściciela lokalu działaniem wręcz podstawowym.
Zamawianie jedzenia online – sprawdź, czy robisz to dobrze
Opcja: „zamów jedzenie” w Twoim lokalu jest dostępna od dłuższego czasu, ale z jakiegoś powodu klienci niezbyt chętnie z niej korzystają? Sprawdź, dlaczego. Z podobnym wyzwaniem zmierzyła się Pani Magda, właścicielka lokalu z kuchnią amerykańską.
„Zauważyłam, że zamawianie online dań z mojej restauracji nie przynosi oczekiwanych zysków. Aby to zmienić kilka razy sama zamówiłam jedzenie przez internet ze swojej restauracji. To pozwoliło mi na zebranie potrzebnych informacji i dokonanie wnikliwej analizy całego procesu – nie tylko sprzedaży, ale także składania zamówienia, płatności online i terminowej dostawy”
Warto przeanalizować każdy punkt na drodze zamawiania online – począwszy od momentu znalezienia przez klienta oferty restauracji w przestrzeni internetu po otrzymanie przez niego zamówionego jedzenia. Z pewnością tak przeprowadzone rozeznanie pozwoli na wprowadzenie skutecznych i praktycznych rozwiązań.
7 praktycznych wskazówek, jak zwiększyć zamawianie jedzenia online
Oto 7 sposobów na to jak zwiększyć liczbę zamówień online w Twoim lokalu. Sprawdź, którą ze wskazówek możesz zastosować i przekonaj się, jak w łatwy sposób podniesiesz standard dostaw, ułatwisz cały proces sprzedaży delivery i zwiększysz ruch w tym kanale.
1. Zainstaluj aplikację do zamawiania online
2. Wprowadź odpowiedni podział pracy
3. Zadbaj o wysoki standard dostawy
4. Postaw na najlepsze opakowania jednorazowe
5. Zainwestuj w praktyczne rozwiązania
6. Działaj w social mediach
7. Wprowadź specjalną ofertę promocyjną
Aplikacja do zamawiania jedzenia online
Jeśli Twoi klienci mogą zamawiać jedzenie z dowozem jedynie przez telefon, pora to zmienić i pójść z duchem czasu. Wybierając aplikację do zamawiania jedzenia online należy sprawdzić, czy będzie kompatybilna z Twoją stroną internetową i systemem sprzedażowym. Zadbaj także o to, by w menu online dostępne były zdjęcia serwowanych potraw. Apetycznie wyglądające potrawy z pewnością zwrócą uwagę klientów i zachęcą ich do złożenia zamówienia.
Odpowiedni podział pracy
Uruchomienie kolejnego kanału sprzedaży wymaga wprowadzenie zmian w aktualnym podziale obowiązków i ustalenia kolejnych standardów. Aby przyspieszyć wydawanie dań, wprowadź zmiany w podziale ról. Ustal zasadę, wedle której osoba odpowiedzialna za realizację zamówień online w sytuacji, kiedy intensyfikuje się ruch zarówno na miejscu, jak i w zamówieniach z dostawą, skupia się tylko na kanale delivery. Ten prosty podział znacznie ułatwia pracę i skraca czas oczekiwania na realizację zamówień.
Wysoki standard dostawy
Dbaj o to, by jedzenie zawsze trafiało do klienta na czas. By było ciepłe i dostarczone w nienaruszonym stanie. Ustal wysokie standardy: zwróć uwagę, by kierowca miał zawsze firmowy uniform, był uprzejmy i uśmiechnięty. To on jest w tym momencie wizytówką Twojego lokalu.
W menu dostępnym w dostawie pozostaw tylko te dania, co do których masz pewność, że transport nie wpłynie na ich wygląd, smak i konsystencję. Wprowadź rozwiązania, dzięki którym dania będą smakowały równie dobrze, jak w restauracji. Np. jeśli na miejscu serwujesz zupę z grzankami, w dostawie nie dodawaj grzanek do zupy, lecz zapakuj je osobno.
Jeśli jakiegoś dania nie jesteś w stanie serwować na wynos lub z dowozem, przemyśl zastąpienie go innym. Lepiej zrezygnować z danej potrawy niż serwować ją sposób, który obniża jej walory.
Najlepsze opakowania jednorazowe
To w jakim stanie danie trafi do zamawiającego zależy od wielu czynników. W dużej mierze od tego, jak zostało zapakowane. Wybierając opakowania jednorazowe stawiaj zawsze na wysoką jakość i ekologiczne materiały. Stosuj opakowania, które skutecznie zabezpieczają dania w transporcie zarówno przed wysypaniem, przed uszkodzeniem, ale także przed zaparzeniem. Wybieraj opakowania, które się wyróżniają – np. kolorystyką czy szatą graficzną. Stań się dzięki nim rozpoznawalny.
Praktyczne rozwiązania
Zainwestuj w sprzęty i gadżety, które pozwolą Ci podnieść standard serwowanych dań w dostawie i ułatwią pracę. Z pewnością należy do nich witryna grzewcza. Przechowywane w niej danie może czekać na odbiór przez kierowcę bez utraty swojej temperatury. Jeśli nie posiadasz w lokalu miejsca na ten sprzęt, wyposaż kuchnię w lampy grzewcze.
Z pewnością przydadzą Ci się także torby z podgrzewaczem oraz termos z grzałką do podłączenia do zapalniczki w samochodzie. Warto pomyśleć o tym rozwiązaniu zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym.
Aktywność w social mediach
Tak samo jak dbasz o swoich gości w restauracji na miejscu, tak samo postaraj się zadbać o tych, którzy korzystają z oferty Twojego lokalu składając zamówienia online. Pamiętaj, by zawsze odpowiadać na pozostawione komentarze, podziękować za miłe słowa i wystawienie pozytywnej opinii. Daj odczuć klientom online, że są dla Ciebie ważni, że dbasz o nich i poświęcasz im uwagę.
Nie zapominaj o działaniach marketingowych w przestrzeni internetu. Promuj opcję zamówień online. Informuj o takiej możliwości w postach na portalach społecznościowych oraz na stronie internetowej.
Specjalna oferta promocyjna dla zamawiających online
Przygotuj dla zamawiających online specjalną ofertę promocyjną. Karta stałego klienta czy system zbierania pieczątek to dla Ciebie niewielki koszt, ale dla gości Twojej restauracji skuteczny program lojalnościowy.
System zamawiania online – podsumowanie
Zamawianie jedzenia z restauracji przez internet jest niezwykle popularne. Zdają sobie z tego sprawę także restauratorzy, którzy coraz częściej ograniczają w lokalu przestrzeń na konsumpcję, wykorzystując uzyskane miejsce na np. rozbudowę kuchni. System zamawiania jedzenia online jest bardzo prosty do wdrożenia i warto to zrobić, gdyż to najszybciej rozwijający się kanał sprzedaży w gastronomii. Skorzystaj z praktycznych wskazówek, udoskonal system zamówień online i pozwól gościom swojej restauracji zamówić wygodnie ulubione jedzenie do domu.